arrow_drop_up arrow_drop_down
13 februari 2020 

Met deze stappen laat jij je mailinglijst groeien

In het blog De voordelen van E-mailmarketing kun je lezen over hoe e-mailmarketing een mooie toevoeging kan zijn aan jouw business. Bij het gebruiken van e-mailmarketing hoort natuurlijk ook een sterke mailinglijst. Maar hoe laat je die mailinglijst groeien? Wij geven je enkele tips waar jij mee aan de slag kunt.

 

  1. Bouw een converterende website

Het is belangrijk dat bezoekers op jouw website over gaan tot actie. Zorg ervoor dat mensen op je website actie kunnen ondernemen. Laat ze iets downloaden, ergens voor inschrijven of aanmelden. Zo voeg je hen toe aan jouw mailinglijst.

 

  1. Weggevers

Voor veel mensen is het niet vanzelfsprekend dat zij zomaar hun e-mailadres achterlaten. Met een weggever ruil je eigenlijk een gratis onderdeel van jouw dienst of product in voor het e-mailadres van de bezoeker. Hiermee geef je ze extra waarde. In ruil laten zij hun e-mailadres achter. Denk bij een gratis weggever bijvoorbeeld aan:

  • Checklists
  • Mini video training
  • Handleidingen/ tutorials
  • Webinars

 

  1. Creëer waardevolle content

Door het creëren van waardevolle content en dit te delen op social media, zien mensen waar je mee bezig bent en wat jouw expertise is. Je wilt dat ze hierdoor op je website terechtkomen en een e-mailadres achterlaten zodat je deze mensen via bijvoorbeeld e-mailmarketing kunt benaderen.

 

  1. Landingspagina

We weten inmiddels dat die gratis weggever de beste manier is om bezoekers binnen te halen op je mailinglijst. Hoe je dit in de etalage zet, is wel belangrijk. Maak een speciale landingspagina (of opt-in pagina) waarin je deze gratis weggever (e-book, nieuwsbrief, checklist o.d.) in de spotlights zet.

 

Deze pagina heeft maar één doel: inschrijven voor op de mailinglijst. Je richt de pagina zo in dat mensen worden meegenomen in je verhaal en via een duidelijke call to actionactie ondernemen. Wij kunnen je helpen bij het maken van een krachtige landingspagina. Vraag hier een vrijblijvend gesprek aan!

  1. What’s in it for me?

Dit is een vraag die wij ons allemaal stellen zodra we een keuze moeten maken. Wat levert het mij op? Wat heb ik hier aan? Ook bezoekers die op jouw website of social media kanalen terechtkomen, vragen zich dit af. Daarom is het belangrijk dat je in je banner, post, blog of advertentie de gratis weggever een prikkelende titel geeft. Hierin vertel je ze niet wat ze krijgen, maar wat het resultaat is. Dat maakt mensen nieuwsgierig. Geef hen het gevoel dat ze dit echt niet mogen missen.

 

Stel jezelf de volgende vragen:

  • Wat kunnen ze nadat ze deze gratis weggever hebben gedownload?
  • Wat weten ze allemaal, nadat ze deze weggever hebben ontvangen?

 

  1. Blogs

Een blog is een ideale manier om bezoekers nieuwsgierig te maken naar jouw dienst en/of product of om kennis te delen.

Zet onder elke blog een gratis weggever neer, passend bij het onderwerp. Je kunt ze ook door middel van een pop-up hun e-mailadres laten invullen of je kunt ze door laten linken naar jouw speciale opt-in pagina. Let er op dat je ook rekening houdt met de juiste SEO instellingen van een blog. Met een goede SEO zorg je voor een betere vindbaarheid van je website.

 

Lees in dit blog meer over SEO.

Reactie plaatsen