arrow_drop_up arrow_drop_down
8 maart 2020 

Zo bouw je een krachtige landingspagina

Om de conversie op jouw website te optimaliseren is het bijna onmisbaar: een landingspagina.

Landingpage conversie

Naast dat je op jouw website verschillende pagina’s hebt die informatie geven over de dienst of het product wat je aanbiedt, kan een landingspagina nog meer waarde toevoegen.

 

Welke stappen moet je nemen om jouw ‘killer landingspagina’ te bouwen?

 

Wanneer maak je gebruik van een landingspagina?

Binnen de online marketing wordt een landingspagina vaak ingezet naar aanleiding van een advertentie. Bijvoorbeeld op Facebook of Instagram. Mensen klikken op een advertentie, vervolgens komen ze  op een pagina terecht met exact aansluitende informatie. Het doel van zo’n soort pagina is om mensen actie te laten ondernemen. Bijvoorbeeld:

  • Download het e-book
  • Meld je aan voor de cursus
  • Plan een vrijblijvende intake

 

Hoe begin je met het bouwen van een landingspagina?

Het is belangrijk om vooraf het doel vast te stellen: wat voor actie moet de bezoeker ondernemen op jouw pagina? Misschien doe je een aanbod en wil je dat ze deze bij jou afnemen.

 

Wanneer je het onderwerp helder hebt en weet wat je wilt bereiken, kun je beginnen met de inhoud van de pagina. Onderstaande punten staan ook in de juiste volgorde waarin je de landingspagina gaat opbouwen.

 

 

  1. Een pakkende titel en subtitel

Dit is het eerste wat de bezoeker leest zodra ze op jouw landingspagina komen. Het moet hen aantrekken. Ze moeten zich erin herkennen. Verplaats je in de schoenen van jouw ideale klant.  Bijvoorbeeld:

 

Herken je de situatie …. ?

Loop jij ook aan tegen …. ?

Hoe kan ook jij … en … bereiken?

 

  1. Aantrekkelijk beeldmateriaal

Als mensen kijken wij graag naar afbeeldingen en video’s. We zijn altijd opzoek naar herkenning, iets waar we onszelf in kunnen verplaatsen. Beeldmateriaal draagt hier perfect aan bij. Nadat je een pakkende titel hebt verzonnen, is het belangrijk om foto’s toe te voegen. Een video kan natuurlijk ook. Het ligt eraan of het past bij het product of de dienst die jij wilt uitlichten op de pagina.

 

  1. Landingspagina introductie: kort en krachtig

Vertel in een kort stukje tekst wat jouw product of dienst inhoudt en waarom de bezoeker dit ook moet aanschaffen. Denk aan de vraag vanuit de klant: “what’s in it for me?” Wat heeft de klant eraan?

Zodra je dit helder hebt, is er een grotere kans dat ze door willen lezen op de pagina.

 

  1. Testimonials/ referenties

Een belangrijk onderdeel: de ervaringen en verhalen van anderen. Schroom niet om deze te delen op jouw landingspagina. Grote kans dat de bezoeker benieuwd is naar de mening van een ander. Hoe beoordelen anderen jouw product of dienst? Heb je succesvolle verhalen die je kunt delen? Plaats het op de pagina. Maar let op: zorg niet dat het een overvloed aan positieve testimonials wordt. Dat zorgt er gauw voor dat het ongeloofwaardig overkomt. Houd het beperkt, kies de beste uit en plaats deze.

 

  1. Call To Action (CTA)

Last but not least: overgaan tot actie. Dit is immers wat je wilt bereiken met de pagina. Je wilt dat bezoekers iets downloaden, zich ergens voor aanmelden of een afspraak maken.

Het is belangrijk dat je CTA  button op meerdere plekken terug komt. Een bovenaan, halverwege en onderaan de pagina. Maar zorg er ook hier voor dat de pagina niet vol staat met knoppen waar de bezoeker op kan drukken. Dit zorgt ervoor dat er geen overzicht meer is en de bezoeker niet meer weet waar ze moeten kijken. Het zou jammer zijn als ze hierdoor jouw pagina verlaten.

 

Denk bijvoorbeeld aan de volgende buttons:

 

Download hier het gratis e-book

Maak een vrijblijvende afspraak

Klik hier voor meer informatie

Meld je hier direct aan

 

Het maken van een landingspagina is niet ingewikkeld, de opbouw is simpel. Wel is het belangrijk dat je de juiste content uitlicht, je gebruik maakt van beeldmateriaal en ervoor zorgt dat de bezoeker zich continue kan herkennen in de situatie die wordt beschreven. Zo maak je ze nieuwsgierig en is er een blijvende kans dat ze actie zullen ondernemen.

 

Wil je hier meer informatie over? Of loop je misschien vast bij het creëren van een landingspagina of andere pagina’s op je website? Stuur gerust een berichtje naar info@partwebdesign.nl of bel naar 0628834144. Samen kunnen we kijken hoe we ook jou verder kunnen helpen.

 

Geïnteresseerd? Lees hier meer over het opbouwen van jouw website.

Reactie plaatsen