arrow_drop_up arrow_drop_down
19 mei 2020 

De voordelen van LinkedIn

Naast de populaire platformen zoals Facebook en Instagram mogen we LinkedIn zeker niet vergeten. LinkedIn biedt veel kansen, zo hoogstwaarschijnlijk ook voor jouw organisatie. Het is een professioneel netwerk met net een ander soort doelgroep dan op Facebook of Instagram.

Je maakt gemakkelijk een bedrijfspagina aan waarop je vervolgens je dienst of product kunt uitlichten. Ook kun je updates en blogs delen.

Wat zijn de voordelen van een bedrijfspagina?

 

  1. Opbouwen van relaties met (potentiële) klanten

De doelgroep op LinkedIn bevindt zich meer in de zakelijke markt. De meeste gedeelde berichten zijn werk gerelateerd. De vakantiekiekjes verschijnen toch eerder op Facebook. Deel daarom nieuws wat interessant kan zijn voor jouw zakelijke netwerk. Misschien ben je opzoek naar een nieuwe medewerker of een partner die jou wil ondersteunen in een nieuw project. LinkedIn is hier een perfect platform voor. Daarnaast onderhoud je de band met relaties en klanten door regelmatig nieuws te delen en op datgene te reageren wat jouw netwerk post.

 

  1. LinkedIn statistieken

Wanneer je een bedrijfspagina hebt aangemaakt is het interessant om te zien of dit daadwerkelijk gezien wordt en/ of mensen hier acties op ondernemen. LinkedIn biedt een overzicht aan waarin jij de prestaties van de pagina (aan de hand van statistieken) kunt zien.

Hoe veel bezoekers en likes zijn er op mijn pagina? Kan ik eventueel bijsturen?

Op die manier kun je bepalen of je zaken wilt aanpassen om zo jouw pagina naar een hoger niveau te tillen.

 

  1. Vergroot de vindbaarheid

Door actief te zijn op LinkedIn vergroot je de vindbaarheid van jouw bedrijf of organisatie. Wanneer bezoekers zoeken op jouw (bedrijfs)naam zal jouw bedrijfsprofiel- of pagina hoog in de resultaten verschijnen. Zorg ervoor dat de gegevens op jouw bedrijfspagina zo volledig mogelijk zijn ingevuld. Daarnaast is de volgende stap om ook daadwerkelijk actief te zijn en te gaan posten.

 

  1. Adverteren

Net als op Facebook en Instagram, is het ook mogelijk om op LinkedIn te adverteren. Let wel op: hier is een bedrijfspagina een vereiste. Door ook hier te adverteren vergroot je je bereik. Daarnaast kun je instellen dat alleen de juiste mensen jouw specifieke content te zien krijgen.

 

Ben jij al actief op LinkedIn? Of wil je ermee starten maar weet je niet hoe je moet beginnen? Neem gerust contact op.

 

Stuur een berichtje naar info@partwebdesign.nl. Whatsapp’en mag ook naar 0628834144. Dan kunnen we samen eens kijken hoe wij jou verder kunnen helpen.

Reactie plaatsen