arrow_drop_up arrow_drop_down
31 maart 2020 

Voordelen van adverteren via Facebook

We kunnen er niet onderuit: Facebook is één van de meest populaire platforms om leads binnen te halen voor jouw business. Met behulp van Facebook advertenties bereik je een groot deel van jouw doelgroep.

Het kan absoluut interessant en zinvol zijn voor jouw organisatie om te beginnen met Facebook Ads. Wij benoemen hier de belangrijkste voordelen waarom jij vandaag nog hiermee wilt starten.

Facebook advertenties

  1. Verschillende doeleinden

Facebook Advertenties kun je inzetten voor verschillende doelstellingen. Wil je meer aanvragen of verkopen realiseren? Of het vergroten van je naamsbekendheid? Wil je meer bezoekers op je website?

Advertenties kunnen worden ingesteld op hele specifieke doelstellingen. Jij kunt aangeven wat jouw doel is: wie wil je bereiken?

Facebook werk met algoritmes en verzamelt gegevens die iets zeggen over jouw doelgroep en welke content zij consumeren. In combinatie met deze algoritmes probeert Facebook de juiste personen te bereiken.

  1. Plaatsing keuze bij Facebook advertenties

Het is binnen Facebook mogelijk om jouw advertentie op veel verschillende manieren te laten zien. De meest gekozen vorm herken je vast wel: de advertentie in de newsfeed. Je bent aan het scrollen en je komt tussendoor advertenties tegen. Doordat er ‘gesponsord’ boven staat herken je deze.

Je kunt je advertentie bijvoorbeeld alleen in Stories of in Messenger te laten tonen. Adverteren is mogelijk met één foto, meerdere foto’s of zelfs adverteren met een video.

  1. Op veel manieren je doelgroep bereiken

Facebook biedt uitgebreide mogelijkheden om jouw doelgroep goed te targeten. Je kunt je doelgroep specifiek definiëren.Je kunt o.a. targeten op:

  • Geslacht
  • Locatie
  • Leeftijd
  • Taal
  • Interesses
  • Levensgebeurtenissen
  • En nog veel meer

Het is dus erg belangrijk dat je exact weet wie jouw doelgroep is. Met een goed afgebakende doelgroep kun je gericht adverteren en is het aanzienlijker dat het resultaten oplevert.

  1. Goedkoop adverteren

Je kunt bij Facebook zelf bepalen hoeveel je uit wilt geven aan advertenties. Met een paar euro per dag kun je al zeer goede advertenties draaien. Hoe meer geld je erin investeert, hoe meer resultaat je kunt behalen. Maar voor elke organisatie is dit verschillend. Het is dus niet altijd nodig dat je enorm veel budget in Facebook Ads moet stoppen.

Daarnaast kun je flexibel een advertentieplanning instellen. Daarbij kun je bepalen wanneer je advertentie live gaat en wanneer deze weer stopt.

Hulp nodig?

Ben jij al begonnen met Facebook advertenties? Of wil je ermee starten maar weet je niet hoe je moet beginnen?
Stuur gerust een berichtje naar info@partwebdesign.nl of bel/app naar 0628834144. Dan kunnen we samen eens kijken hoe wij jou verder kunnen helpen.

Meer informatie

Wil jij meer weten over adverteren op Facebook? Kijk dan eens op deze pagina.

 

Reactie plaatsen