arrow_drop_up arrow_drop_down
13 februari 2020 

De voordelen van e-mailmarketing

E-mailmarketing: het wordt al jaren gebruikt als communicatiemiddel binnen veel bedrijven. Het is en blijft een sterk kanaal om een boodschap over te brengen naar je doelgroep. E-mails zijn krachtig wanneer je iets net wat meer aandacht wilt geven dan alleen een Facebook- of Instagrampost. Je kunt in een e-mail meer informatie kwijt.

 

Misschien maak je al gebruik van e-mailmarketing, of wil je er mee gaan starten. Wij vertellen je wat hiervoor nodig is en we delen de belangrijkste tips met je.

 

Social media is een populair middel om je doelgroep met een bepaalde boodschap te bereiken. Het is een vluchtig middel, waarin je snel je doelgroep te pakken moet zien te krijgen. Met een e-mail weet je bijna zeker dat je in de inbox van je doelgroep beland.

 

Warme connecties

Met e-mailmarketing bereik je mensen die aan hebben gegeven meer te willen weten over jouw bedrijf of organisatie. Ze hebben zich ingeschreven voor de nieuwsbrief of hebben bijvoorbeeld een E-book gedownload.

 

Met deze acties laten ze zien dat ze meer informatie van je willen ontvangen. Ze zijn geïnteresseerd in jouw product of dienst. Grote kans dat (met behulp van goede e-mailmarketing) zij een product of dienst willen afnemen.

 

Groot bereik

 

Met e-mails heb je de grootste kans dat jouw bericht daadwerkelijk aankomt bij de ontvanger. Je kunt jouw lijst een mail sturen wanneer jij wilt en je hebt geen last van schommelingen van softwares of zoals dit gebeurt op social media. Op Facebook wordt bepaald welke updates het meest betekenisvol zijn, deze worden door Facebook eerder getoond op de tijdlijn van jouw doelgroep. Er is dus een kleinere kans dat zij de updates zullen zien van jouw bedrijfspagina. Bij e-mail heb je meer zekerheid dat deze worden ontvangen en in de inbox terecht komen. Mocht het terechtkomen in de spambox, zijn er verschillende manieren om dit te herstellen.

 

E-mailmarketing kun je automatiseren

Dit kan je uiteindelijk veel tijd en energie besparen. Wanneer je eenmaal een goed lopende strategie hebt en een proces hebt wat klopt, kan dit automatisch worden ingesteld. Je kunt campagnes bouwen waarin elke bezoeker een e-mail krijgt die aansluit bij zijn interesse of de actie die deze persoon heeft ondernomen. Wil je meer informatie over het automatiseren en e-mailmarketing? Neem gerust contact met ons op, wij vertellen je er graag meer over.

 

Goedkoop kanaal

 

E-mailmarketing is een relatief goedkope manier om een boodschap naar jouw doelgroep over te brengen en hier conversie uit te halen. Vergeleken met bijvoorbeeld: Facebook Ads, Instagram Ads en Google Ads. Hier betaal je voor de kosten per klik of per 1000 weergaven wat hoog kan oplopen. Voor e-mailmarketing betaal je alleen kosten wanneer je een abonnement afsluit bij een e-mail provider.

 

Misschien denk je nu: hoe bouw ik dan een mailinglijst op?

Lees daarvoor het blog over het opbouwen van jouw mailinglijst.

Reactie plaatsen