arrow_drop_up arrow_drop_down
11 december 2019 

Het creëren en bijhouden van content op jouw website: hoe?

Het creëren en bijhouden van content op jouw website: hoe?

Als ondernemer kennen we het probleem vast wel: het creëren van website content, om jezelf op de kaart te zetten. Denk hierbij aan: artikelen, blogs of beeldmateriaal.

Het liefste besteden we onze tijd aan klanten, waardoor we dit soort taken vooruit schuiven en er uiteindelijk niet aan toekomen. Toch is het van belang om jouw website te voorzien van waardevolle content. Zo maak je jezelf beter vindbaar in de zoekmachines (SEO). Het zorgt er uiteindelijk voor dat je je business succesvol kan laten groeien. Dat willen we allemaal.

 

Het schrijven van website teksten

 Misschien heb je heel veel verstand van het vakgebied waarin je werkzaam bent, maar krijg je het simpelweg niet voor elkaar om dit op papier te zetten. Je bent niet de enige.

Als het een taak is die jou (te)veel tijd en energie kost, kun je eraan denken om dit uit te besteden aan een tekstschrijver/ copywriter. Zo weet je dat jouw teksten op en top op de website verschijnen en kun jij je focussen op datgene waar jij goed in bent.

Daarnaast kun je content creëren in allerlei vormen. Doormiddel van beeldmateriaal, het opnemen van foto’s of video’s, kun je je website een flinke optimalisatie boost geven. Misschien ben jij hier wel veel beter in en is dit voor jou een taak die veel minder tijd vreet. Probeer het eens uit. Lees hier meer over hoe jij ook je beeldmateriaal SEO proof maakt.

 

De kracht van social media posts

Wat je post op social media, kun je ook automatisch laten weergeven op je website. En andersom. Heb je een bijzondere meeting gehad, heb je een gaaf evenement bezocht of heb je een ontwikkeling op kantoor? Of maak je regelmatig podcasts? Deel het! Je houdt je bezoekers/ klanten op de hoogte. Al deze posts bij elkaar zorgen voor een hoop content én interactie met je bezoekers.

 

Business cases van jouw klanten

 Heb je in het verleden een mooi resultaat behaald met een klant? Of een gave ervaring meegemaakt? Schroom niet om hier wat aandacht aan te besteden en het op je website te zetten.

Als bezoekers op je website terecht komen en lezen over een succesvolle ervaring met vorige klanten, geeft hen dit onbewust al een stuk vertrouwen. Maak er een verhaal van. Ook kun je vragen of klanten een testimonial voor je willen schrijven, dit versterkt jouw verhaal nog meer.

 Ben je creatief? Maak een mooie video van de klant waarin hij zelf vertelt over jullie ervaring en de samenwerking.

 

Het creëren van content hoeft dus niet ingewikkeld te zijn. Misschien heb je al heel veel inhoud wat je kan toevoegen aan jouw website. Neem eens de tijd om uit te zoeken wat je kan, en wat je wilt delen.

Reactie plaatsen