arrow_drop_up arrow_drop_down
28 augustus 2020 

5 tips om Instagram optimaal te gebruiken

Instagram is momenteel een van de meest gebruikte social media platforms. Veel foto’s en video’s worden over de hele wereld gedeeld. Zowel op persoonlijk, maar ook zakelijk vlak.

Grote kans dat het ook voor jouw business zinvol is om Instagram zakelijk in te zetten. Om dit platform optimaal te gebruiken en het maximale resultaat ermee te behalen moet je op enkele zaken letten.

 

Wij geven je tips.

 

  1. Consistentie

Dit geldt voor meerdere platforms en zo ook voor Instagram. Het is belangrijk om consistent te posten en om je gezicht (naam van je bedrijf, content etc.) regelmatig aan jouw volgers te laten zien. Wanneer je een actieve Instagammer bent is jouw pagina beter vindbaar, verhoogt jouw positie binnen het algoritme van Instagram en zorgt voor optimale betrokkenheid met jouw volgers.

 

Laat je volgers zien dat jouw bedrijf levend is. Probeer zo’n 3 keer per week te posten.

 

  1. Krachtig profiel

Zorg ervoor dat jouw profiel juist is ingericht. In een opslag moet het duidelijk zijn, voor degene die jouw Instagram-profiel bezoekt, wie je bent en wat je doet. Zet je volledige naam en de naam van je organisatie neer. In de omschrijving kun je kort en krachtig beschrijven wat je precies doet.

 

Vergeet niet…

  • Indien je Instagram zakelijk inzet, je profiel om te zetten naar een bedrijfsprofiel. Zo heb je inzicht in de statistieken van jouw Instagram-activiteiten. Goed voor de optimalisatie.
  • De link naar je website of webshop te plaatsen.
  • De locatie van je bedrijf (kantoorpand) + de contact button. Zo kunnen mensen met één druk op de knop jouw contactgegevens bekijken.

 

  1. Hashtags

Een bekende factor binnen het Instagram leventje zijn de hashtags. Met de juiste hashtags wordt je sneller gevonden en trek je de juiste doelgroep aan. Gebruik maximaal tussen de 20 en 30 hashtags per post.

 

De hashtags hangen af van jouw bedrijf en branche. Richt jij je op de ondernemers met een klein bedrijf? Focus hier dan ook je hashtags op.

 

  1. Kwaliteit

Zorg ervoor dat de content die je post, kwalitatief hoog is. Tegenwoordig kun je op bijna elke smartphone foto’s maken met een goede scherpte. Mooie, scherpe en duidelijke foto’s stralen professionaliteit uit. Maar let op: perfectie bestaat niet. Blijf dicht bij jezelf en bij wat jouw bedrijf wilt uitstralen.

 

  1. Instagram Stories

Naast dat je actief bent in je feed op Instagram, is het posten van Stories ook effectief. Maak hier meer gebruik van korte video’s. Hierin laat je bijvoorbeeld een sneakpeak zien van de nieuwste collectie schoenen die je in de webshop verkoopt of een kijkje achter de schermen op jouw gloednieuwe kantoor. Zo betrek je je volgers ook op een persoonlijker niveau.

 

Wanneer je consistent berichten post op je Instagram account en daarnaast ook hier en daar een leuke Insta Story plaatst, weet je zeker dat je je publiek op de juiste manier aantrekt.

 

Wil je meer lezen over het opbouwen van jouw social media strategie? Kijk dan hier.

 

Wil je hulp bij het opzetten van jouw social media strategie? Of wil je eens sparren?

Stuur gerust een berichtje naar info@partwebdesign.nl. Whatsapp’en mag ook naar 0628834144.

 

Reactie plaatsen