arrow_drop_up arrow_drop_down
8 januari 2020 

Deze 5 pagina’s mogen niet ontbreken op jouw website

Je zult het ongetwijfeld herkennen: je wilt als (startende) ondernemer je website bouwen. Maar hoe pak je dit aan? Welke pagina’s zijn het belangrijkst? Wat is cruciaal voor de klant of prospect om terug te vinden op jouw website?

In deze blog laten we je zien dat het niet nodig is om enorm veel pagina’s te ontwikkelen. Te veel inhoud kan voor verwarring zorgen. Je kunt je beperken tot een aantal efficiënte pagina’s die een boodschap brengen die duidelijk genoeg is.

Denk hierbij aan de volgende pagina’s:

  • Homepage
  • Opt-in pagina (voor het verzamelen van naam en e-mailadres)
  • Salespage
  • Over ons
  • Contactpagina

Homepage

De homepage spreekt wel voor zich. Elke website heeft (in principe) een homepage. Dit is het eerste wat de bezoeker te zien krijgt van jouw website. Het geeft de allereerste indruk. Belangrijk is dus dat je hier meteen duidelijk maakt waar jouw bedrijf, product of dienst voor staat. Niet alleen de tekst maar ook de vormgeving geeft gelijk een eerste indruk.

 

Vanaf de homepage verwijs je de bezoeker door naar allerlei andere pagina’s. Dit hangt af van waar zij op dat moment geïnteresseerd in zijn. Het is dus van belang dat de bezoeker gemakkelijk en snel kan vinden waar hij/ zij naar opzoek is. Zonde zou zijn wanneer de bezoeker eerst meerdere pagina’s moet doorklikken om eindelijk te vinden waar hij naar op zoek was. Zorg voor een rustig, globaal en duidelijk overzicht van de pagina’s.

 

Opt-in pagina

Of het nu voor een nieuwsbrief is, een intakegesprek of productaanbiedingen: op deze pagina geef je de bezoeker de keuze om zijn of haar e-mailadres achter te laten. Je laat de bezoeker hierbij zelf toestemming geven voor eventuele commerciële benaderingen.

 

Op deze pagina is het van belang om eerlijk en transparant te zijn over wat jouw bedrijf of organisatie precies doet. Zo komt de bezoeker niet voor verrassingen te staan. Daarbij win je ook gelijk een stuk vertrouwen wat in jouw voordeel kan werken. Wanneer de bezoeker gegevens achterlaat, is het goed om de voordelen te noemen. Bijvoorbeeld:

 

“Wanneer je je aanmeldt voor mailings, ben jij altijd als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen en veranderingen.”

 

Het is belangrijk om deze pagina rustig en overzichtelijk te houden. Veel afleiding zal de conversie van deze pagina belemmeren. Ook de veiligheid van de pagina moet gewaarborgd worden. Zorg dat de pagina een “https” heeft en eventueel andere veiligheids- en echtheidscertificaten.

 

Salespage

Op de salespagina besluit de bezoeker (klant/ prospect) of hij het product of de dienst bij jou wilt afnemen. Hier geef je de bezoeker alle informatie die hij moet weten over jouw product of dienst. Je wilt niet dat de bezoeker de pagina verlaat omdat hij niet alles kan vinden wat hij wilt weten. Je benoemt de opbouw, voordelen, prijsinformatie etc. En het belangrijkste: waarom dit echt bij de klant of prospect past.

 

Een salespagina is te herkennen aan een duidelijke opzet met daarin titels, kopjes tekst en duidelijke “call-to-action” buttons. Denk hierbij aan:

“Klik hier voor directe toegang”

“Koop nu”

“Bestel hier”

 

Over ons

De over ons pagina is de plek waarop de bezoeker kennis maakt met jou als bedrijf. Je laat hier een duidelijk beeld zien van wie jullie zijn, wat jullie doen en waarom jullie dat doen. Wat is de drijfveer? Hoe is het bedrijf ooit ontstaan?

Je benoemt hier ook je missie en visie. Je maakt duidelijk wie er achter dit bedrijf zit. Tip: foto’s van het team zorgen voor een connectie met de bezoeker.

 

Maar het belangrijkste: op deze pagina stel je ‘twijfelaars’ gerust. Je laat ze zien dat jij de juiste partij bent om ze te helpen. Waarom ben jij degene die ze kan helpen? Wat maakt jou zo uniek?

 

Enerzijds gaat het over jou als bedrijf en waar je voor staat. Anderzijds sluit deze pagina aan bij de behoefte van de prospect of klant.

 

Contactpagina

Tot slot, mag de contactpagina niet ontbreken. Wees hier open en persoonlijk. Dit is de plek waar je bezoekers naartoe komen wanneer ze met je in contact willen komen. Dat is goed nieuws. Maar het is daarom des te meer van belang dat alle informatie duidelijk op de contactpagina terug te vinden is. De bezoeker wil niet lang moeten zoeken naar een telefoonnummer of e-mailadres.

 

Naast contact- en adresgegevens is het ook goed om overige informatie te weergeven. Bijvoorbeeld je KvK-nummer en BTW nummer. Dit zorgt voor een stuk vertrouwen.

 

Een contactformulier is ook zeker een goede aanvulling. De bezoeker kan gerust zijn of haar verhaal kwijt. Houd dit formulier zo laagdrempelig mogelijk.

 

 

Zo zie je dus dat het niet nodig is om tientallen pagina’s te schrijven om aan een goede website te voldoen. Met slechts enkele (effectieve) pagina’s kom jij al een heel eind. Super toch?

 

Laat ons weten welke aanpassingen jij al hebt gedaan en hoe dat verliep.

Veel succes en plezier!

 

Hulp nodig bij je website? Neem dan gerust contact met ons op via deze pagina.

Reactie plaatsen