Gemiddeld 4 tot 7 contactmomenten van bezoeker naar klant | Blog
arrow_drop_up arrow_drop_down
1 november 2019 

Gemiddeld 4 tot 7 contactmomenten van bezoeker naar klant

Wist je dat er gemiddeld 4 tot 7 contactmomenten nodig zijn voor een klant tot aankoop overgaat?

Je hebt wel bezoekers op je website, maar er komen geen tot weinig aanvragen binnen via je website. Sommige bezoekers op je website zijn echt wel geïnteresseerd in jouw product of dienst. Ze hebben een behoefte of probleem en jij hebt daar de oplossing voor. Eén probleem….

Ze kennen je (nog) niet goed. Daarom zullen de meeste mensen niet gelijk tot aankoop overgaan.

Wat is er wel voor nodig? Er zijn drie dingen erg belangrijk. Ze moeten je kennen, ze moeten het je gunnen én ze moeten je vertrouwen. Stel je voor, je potentiële klant heeft een probleem waar jij de oplossing voor hebt. Hij twijfelt… want hij kent je nog niet goed genoeg. Dan klikt hij je website weg.

Oeps…. Wég klant die zeker wel geïnteresseerd was in jouw dienst / product.


Een aantal dingen waarom je bezoeker weg zou kunnen gaan op je website:

  1. Je website straalt geen vertrouwen uit (je bezoeker kent je ook nog niet goed genoeg)
  2. Je bezoeker wordt niet verleid of overgehaald om te doen wat jij graag wilt (een aankoop of een aanvraag)
  3. Er mist een duidelijke call to action (je bezoeker weet niet goed wat hij moet doen)
  4. Te veel velden in het contactformulier (te veel moeite, komt wel een keer)

Straalt jouw website vertrouwen uit? Is het duidelijk wat ze moeten doen op je website? Spreekt je website voor zich of moet de bezoeker zoeken?


Verzamel contactgegevens van potentiële
klanten

Heb jij iets bedacht om ze over te halen tóch hun gegevens achter te laten? Bijvoorbeeld een gratis weggever om leads te verzamelen of een vrijblijvende demo, zodat klanten eerst kennis met je kunnen maken. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van een pop-up, op het moment dat de bezoeker op je website van plan is je site te verlaten. Geen nieuwsbrief inschrijving pop-up, maar iets interessants. Iets wat waarde heeft!

Op het moment dat ze hun gegevens achterlaten, krijg je de kans om ze tot aankoop te verleiden. Maak jij daar al gebruik van of is je website alleen informatief voor de bezoeker?

Facebook marketing en retargeting


Maak gebruik van retargeting

Je kent het wel van bijvoorbeeld Zalando. Je hebt op hun website gekeken, maar niks gekocht. Op Facebook, Instagram, je komt opeens overal Zalando tegen. Irritant? Of slim? Maak jij al gebruik van retargeting? Het kan soms nét even dat zetje geven om tóch die aanvraag te doen op je website. Om ervoor te zorgen dat klanten je gaan kennen en gaan vertrouwen. Gemiddeld zijn er 4 tot 7 contactmomenten nodig voor een klant tot aankoop overgaat. Die contactmomenten, daar kun jij voor zorgen!

Meer informatie over facebook marketing en retargeting volgt binnenkort op onze website.

Meer weten?

Wil je nu alvast meer weten hierover? Denk je dat dit ook interessant voor jou kan zijn?
Stuur dan gerust een whatsapp berichtje op 06 – 28 83 41 44 of stuur een e-mail naar info@partwebdesign.nl

Reactie plaatsen